Netikėtai mus užklupęs virusas ir po to paskelbtas karantinas pamokas ir neformalius užsiėmimus perkėlė į virtualią erdvę. Mokytojas negali prieiti prie mokinio, kaip tai buvo įprasta mokykloje, kai jis kelia ranką, nes nori kažko paklausti, negali kiekvieną kartą mokiniui patarti, jo padrąsinti, pagirti. Tai dažniausiai tenka daryti tik žinutėmis, rečiau – skambučiais ar video pamokomis.

Betarpiško bendravimo vaikams labai trūksta ir technologijų pamokose, ir meninės kūrybos būreliuose („Dizaino studija“, „Dailiųjų amatų studija“), kuriose vyrauja ne apibrėžimai, formulės, taisyklės, o bendravimas ir veikimas kartu.  Čia kiekvienas projektas, rankdarbis yra individualus, kiekvienam mokiniui reikia asmeninio patarimo, neretai ir pagalbos. Tad buvome labai maloniai nustebinti, kai, davę pirmąsias užduotis sukurti Velykinius rankdarbius iš kartono, iš kiaušinių lukštų, iš arbatos maišelių, sulaukėme labai gražių, originalių kūrybinių projektų. Beveik visi velykiniai darbai buvo skirti namų interjerui arba šventiniam stalui papuošti, šventinei nuotaikai sukurti. Kaip parašė  Gerda Falkauskaitė (4b kl.), „ši mano kompozicija ,,Harmonija“ tapo namų pavasarine puošmena šventiniu laikotarpiu“, o Rūta Janonytė (1e kl.) džiaugėsi savo rankdarbiu „Pavasario gyvybė“, „nes dekoruoti lukštukai man primena ką tik išsiritusius ančiukus“. Visi mokinių darbai, nors ir labai skirtingi, bet visi žavūs ir nepakartojami: vieni  minimalistiški ir  stilingi, kiti - žaismingi ir linksmi.

 

Rankdarbiai iš arbatos maišelių

Iš arbatos maišelių mokinių sukurti atvirukai ir paveikslėliai beveik visi buvo padovanoti mamoms Motinos dienos proga. Roberta Stambrauskaitė (1e klasė) savo atviruką pavadino ,,Gražiausios gėlės tik mamai“ ir džiaugėsi, kad galėjo jį padovanoti mamai, nes neturėjo galmybės nueiti nupirkti tikrų gėlių: „Šitos gėlės žydės dar ilgai ir džiugins mamą“. Savo kūrybos darbais mamas nudžiugino ir kitos mergaitės.

Iš dekoruotų arbatos maišelių mokiniai kūrė ne tik atvirukus, bet ir paveikslėlius savo namų interjerui papuošti.

 

Pablo  Picaso portretas

Sulaukėme labai įdomių darbų tema „Pablo Picaso portretas“. Šios užduoties tikslas buvo ne nupiešti portretą, bet sudėlioti jį iš atskirų detalių panaudojant įvairių faktūrų ir aukščio/storio medžiagas, kuo daugiau  spalvų, ornamentų.  Darbus šia tema kūrė ir merginos, ir vaikinai.

 

Dekoruotų akmenukų kompozicijos

Dar viena tema, kurią galėjo pasirinkti mokiniai – akmenukų dekoravimas. Jie originaliai ir spalvingai akmenukus dekoravo, o vėliau iš jų sukūrė gražias kompozicijas.

 

Mokinių darbai laisva tema

Vaikinai mieliau rinkosi darbus laisva tema – patys kūrė, konstravo  ir realizavo savo idėjas.... Prie jų prisijungė ir kai kurios mergaitės.

Skirdami kūrybines užduotis, klausėme mokinių, ar jos ne per sunkios, ar įdomu užsiimti kūryba, kai pakyla nuo knygų ir sąsiuvinių, ar netrūksta betarpiško bendravimo ir konsultavimosi  su mokytoju. Gavome daug gražių atsiliepimų apie tokias užduotis,  apie galimybę pakeisti darbą su vadovėliu į improvizaciją, kūrybinius ieškojimus:

„Užduotys nuoširdžiai patiko. Kažkodėl pirma mintis buvo, kad bus sunku, ką nors sugadinsiu ir nebus įdomu, tačiau pradėjau daryti ir pasirodė, kad čia labai įtraukianti veikla, pakėlė nuotaiką (ypač galutinis rezultatas) ir tiesiog buvo smagu daryti ir išbandyti. Keista, nauja ir gera.“

„Man jūsų užduotys labai įdomios, kažkas naujo, ką gali sukurti ir papuošti savo namus, nes mes ir taip labai daug laiko praleidžiam prie kompiuterio, knygų. Tad kažką paveikti savo rankomis yra labai gerai (; “

„Man viskas gerai ir patinka taip dirbti, tikrai nėra sunku, kaip tik išmoksime savarankiškumo. Ir man labai patinka tokios užduotys“.

„Man asmeniškai labai patinka, galiu sakyti, kad tai laikas, kai galiu atsipalaiduoti nuo kitų įtemptų darbų ir klausantis muzikos leisti vaizduotei perimti mano darbus. Užduotys tikrai nėra sunkios, be to turime galimybę pasirinkti darbą, o tai yra dar šauniau, kadangi ne visoms patinka tie patys dalykai. O jeigu ir pasitaiko sunkumų, manau tai nėra blogai, nes galime išbandyti save ir savo jėgas“.

Gražių žodžių sulaukėme ir iš mokinių tėvelių: „Dėkoju Jums už galimybę mūsų vaikams skleistis, ieškoti savyje spalvų. Džiaugiuosi visomis skirtomis užduotimis, nes jos įkvepiančios, įdomios, naujoviškos. Ačiū!“

Akivaizdu, technologijų pamokose ir kūrybiniuose būreliuose nuotoliniu būdu mokomės, išmokstame, kuriame, dalinamės ir džiuginame.

Technologijų mokytojai Vygintė Vaišvilienė

Henrikas Vaišvila

TAMO lamalogo logo01 logo wbg emokykla logo 2 LITNET LT soninis MOKYKLOMS eduroam  LOGO Valančiaus vaikai Nuotolinio mokymo sistema logoImagine200 kepure STT  teise